Brev:
Portionsstørrelser baby
17. januar 2024
Alder:
4 mdr.
Portionsstørrelser baby
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål omkring babys mad og portionsstørrelser.
Jeg giver Karl på 4.5 måned (9 kg og 67 cm) grød til frokost og kartoffelmos med forskellige grøntsager til aften. Men hvor meget må han egentlig få pr. portion?
Han kan både til frokost og om aftenen let spise 1.5-2 dl. færdig grød eller mos, hvilket jeg synes er ret meget til så lille en dreng. Men han spiser det hele, og han virker ikke til at få ondt i maven. Er det okay, at han spiser så meget?
Han får stadig flaske, og spiser ofte 4-5 flasker i døgnet. I alt når han op på ca. 800 ml, nogle gange lidt mere, men aldrig mindre. Er det en okay passende mængde eller bør jeg skrue op/ned for hhv. flasker og/eller skemad?
Tak for svar:)
Kærlig hilsen
Karls mor